Lazer

Güncellenme Zamanı : 17/02/2022 00:14

LAZER NERELERDE KULLANILABİLİR

1-Lazer ile dolgu öncesi ağız hazırlığı-çürük temizlenmesi: çürük dokuların kaldırılmasında etkili bir yöntemdir. Lazer enerjisinin özelliğinden dolayı temizlenen yer steril oldugundan daha sonra oluşabilicek çürüklerde önlenmiş olur.

2-Lazer ile kanal tedavisi:  yoğun enfeksiyonlu kanallarda iyi bir sterilizasyon sağladığı için iyileşme hızlı olur.

3-Lazer ile diş eti tedavileri: diş eti estetiğinin düzeltilmesi ve seviyelendirilmesi, diş eti hastalıklarının tedavisinde, yumusak dokulardaki renkleşmelerin düzeltilmesinde(depigmentasyon) ve yumusak doku lezyonlarının cıkarılmasında kullanılır.

4-Lazer ile aft-uçuk tedavileri: iyileşme sureci normalde birhaftaykenaft ve uçukların üstüne ışın verilmesinin ardından normal süreçte 7 gün süren iyileşme prosesinin hızlandığı ve aynı bölgede tekrar aft ve uçuk çıkmadığı gözlenmiştir.

5-Lazer ile hassasiyet tedavisi:  lazer ışınlarının hassas olan dişe uygulanmasıyla dentin tabakasındaki dentin kanallarının kapatılması ve hassasiyetin giderilmesi.

6-Lazer ile beyazlatma:  normal beyazlatma yontemi ile beyazlatma işlemi birkaç seans sürerken, lazer ile beyazlatmada bir seansta etkin sonuç alınmaktadır .

7-Lazer ile cerrahi tedaviler: Lazer ışını kanamayı azaltması ve dokuya az hasar vermesinden dolayı cerrahi operasyonların bazı aşamalarında kullanılır. implant, kemik operasyonları ,yumuşak doku operasyonları, 20lik diş operasyonlarında lazer desteği alınan ve bazı cerrahi işlemlerden sonra operasyon sonrası şişlik, morarma, ağrı gibi komplikasyon riskleri azalır.